mandag, juli 25, 2005

To skridt frem og et tilbage, (mindst). I dag blev jeg færdig med at sandblæse fronten, så det blev muligt at skrue forbroen tilbage på plads. Det gør det lidt nemmere at flytte bilen, når alle fire hjul er på plads. Det har gennem et stykke tid været et tomandsarbejde, oftest med min far i rollen som stærk mand.


Jeg fik også tævet den flade plade over forreste tværvange nogenlunde i facon, så min oliekøler for eftertiden kommer til at sidde pænt lige igen.

Da vejret ikke længere var til udendørs pladearbejde, gik jeg indenfor for at ompakke gearkassen, som i et stykke tid har været delvist adskilt efter rengøring. Da jeg skulle montere fordækslet, viste det sig, at bundakslen kiggede cirka 10 cm frem fra sit hul, og det var ikke muligt at presse den tilbage på plads, så noget har forskubbet sig inde i gearkassen. Der var ikke andre muligheder end at skrue de to halvdele af gearkassen fra hinanden, for at finde delen der blokerede.

Jeg har ikke en top der passer til flangemøtrikken, så jeg forsøgte med en 30 mm top, som umiddelbart er den der kommer nærmest. Det viste sig dog hurtigt at være totalt umuligt at få flangen af med det forhåndenværende værktøj, så jeg håber på at kunne låne mig til det nødvendige på jobbet.

Ingen kommentarer: