fredag, juni 04, 2010

Det har været længe undervejs, men i dag kom min MG ud af sit vinterhi. Stine og jeg havde aftalt at køre til Hadsund for at spise italiensk, og som en pludselig indskydelse blev det bestemt, at turen skulle foretages i åben vogn.

Ret indlysende valg, for vejret var fremragende, og babysitteren var ansat, men en egentlig forårsklargøring af min gamle bil havde der ikke været tale om. Efter at olie og kølervand var blevet kontrolleret, startede jeg forsigtigt motoren op, efter først at have sikret mig et olietryk til at komme i gang på. Kalechen blev taget af og pakket væk, og lakken blev tørret over med en våd mikrofiberklud. Efter til sidst at have lukket det ekstra bar "garageluft" ud af dækkene, var vi klar til udflugt.

Det blev en rigtig fin tur i sommeraftenen. Alting var lige som det skulle være, og som belønning fik MG´en en tankfuld af den gode oktan 99 fra Shell.

Ingen kommentarer: