mandag, maj 29, 2006

Der er visse opgaver ved restaureringen af en MGB som altid bliver fremhævet som de værste. Jeg har allerede nævnt varmeapparatet, men på top-ti listen over frustrerende jobs finder man også udskiftning af forruden, samt montering af en ny bundliste på forruderammen.

Jeg har allerede skiftet forruden to (!) gange, og havde faktisk lovet mig selv, aldrig nogensinde at skulle skille og samle en forruderamme igen. Det har dog altid været meningen at der skulle trækkes en ny bundliste på forruden inden den skulle monteres på karrossen, men jeg har haft et lønligt håb om at det var muligt uden at skulle skille rammen ad for tredje gang. Nogle gange går det bare ikke som man håber.

Det viste sig nemlig hurtigt umuligt at lirke den nye gummiliste ned i rammens slids, uden at fjerne en af a-stolperne fra forruden. Alt taget i betragtning gik det faktisk ret godt. Der var ingen af de bittesmå skruer der knækkede, rammen gik ikke fra hinanden så ruden faldt ud, og vigtigst af alt overlevede forruden den voldsomme operation det er at skrue rammen sammen om den igen. Min søde kæreste Stine fortjener stor credit for at hjælpe med til at skubbe og trække den nye liste på plads på spisebordet sent om aftenen, med mig som en svedende og bandende arbejdsleder.

Ingen kommentarer: