mandag, december 12, 2005

Det er efterhånden over et år siden, at jeg startede med at renovere sæderne til MG´en, og i aften blev jeg færdig med det sidste.

Det er måske nok en stramning at tale om en renovering, for alt undtagen rammerne var for ringe til at kunne bruges igen. Alle mark I B`er blev fra fabrikken leveret med lædersæder, men da jeg overtog min, var der monteret sædebetræk i sort vinyl.

Betræk, hynder og bund blev rykket af og smidt ud, og rammerne blev slebet ned til bart metal. Derefter blev de malet med et tykt lag "Smoothrite", og nye gummimembraner blev spændt ud over bundene.

Moss leverede nye skumhynder og de lækreste røde læderbetræk med hvide piper, og jeg må sige at kvaliteten ser ud til at være helt i orden. Skindet var helt fejlfrit, og efter monteringen sidder det glat og rynkefrit. Nu har jeg pakket sæderne ind i plastic, og vinteren kommer de til at tilbringe på fjernlageret på Clausholmvej.

Ingen kommentarer: