lørdag, september 01, 2007

I aften var jeg ude ved MG`en for første gang i en uge. Jeg har ferie, så nu er der tid til at få kigget på det arbejde der forestår i forbindelse med ommonteringen af frostpropperne. Der burde også være tid til at få kabinen gjort helt færdig.

Jeg fortsatte med oprensningen af motorrummet for kølervæske. Da den midterste frostprop undslap sidste søndag, endte meget af kølervæsken ovre på højre inderskærm, og gennemblødte blandt andet ledningsnettet til og fra relæboks og ladeautomatikken. Kølervæske er noget irriterende fedtet stads som ikke bare tørrer op af sig selv, så det første jeg gjorde efter at jeg havde besigtiget skaderne efter udslippet, var at hælde rent vand ud over de ramte områder i motorrummet, med det formål at vaske så meget af kølervæsken ud som muligt. Det virker ikke som om at de stofbetrukne kabler er blevet helt rene, så jeg vil prøve at vaske dem med sæbe en af dagene.

For at udskifte propperne i motorblokkens langside bliver det nødvendigt at afmontere dynamoen som det eneste, så faktisk er det billigt sluppet. Tilbage står så problemet med proppen i motorens svinghjulsende, men en hurtig søgning på http://www.mgexperience.net/ gav et forslag, for jeg er langt fra den første der står med dette problem efter en motorrenovering. Jeg skal have konstrueret en "Betson plug", og hvad det er for en fyr, vil jeg fortælle mere om senere.

Jeg startede også på en anden opgave som jeg har skubbet foran mig i et stykke tid. På kabinens bagkant sidder en aluminiumsliste, som skal betrækkes med sort vinyl. Jeg hader den slags opgaver, for vinylet skal følge listens krumning i to retninger, og på overkanten af listen er der til overflod en pipe, som også gerne skulle ende med at danne en pæn overgang mellem kabine og karrossen. Jeg blev næsten færdig med listen, men helt uden rynker kan den ikke blive. Til gengæld tror jeg nok at der er nogenlunde lige mange rynker i begge sider.

Ingen kommentarer: